Wednesday, November 25, 2009

Liverpool Gigit Jari,.Rekod Mutd Pula Lebur...

Liverpool berterusan menggigit jari apabila tersingkir daripada Liga Juara-juara Eropah..Pengurus Liverpool yang kini meniti kesukaran, Rafael Benitez, berkata dia dan skuadnya harus kekal positif walaupun tersingkir di peringkat kumpulan, Liga Juara-Juara Eropah buat pertama kali dalam tempoh enam tahun, kelmarin. Apapun, andai pengkritik menjangka pengendali berbangsa Sepanyol ini bakal dipecat di atas keaiban ini, jelas mereka hampa kerana pengurusan pasukan itu membuat kenyataan bahawa jawatan Benitez dijamin selamat.
Pengarah Urusan, Christian Purslow berkata Benitez sudah menandatangani kontrak baru lima tahun. Ini menunjukkan bahawa "Statusnya tidak terancam," langsung walaupun ada kebanyakan peminat setia Liverpool beranggapan bahawa pengurus itu perlu dipecat.. Sebagai rekod, Liverpool berjaya mencatat hanya kemenangan kedua daripada 11 perlawanan, 1-0 mengatasi kelab tanpa sebarang mata dari Hungary, Debrecen, tetapi kemenangan 1-0 Fiorentina mengatasi Lyon di Florence menghapuskan saki baki harapan Liverpool untuk mara ke pusingan kalah mati. Benitez, belanjanya mencecah puluhan juta ringgit jauh berbeza dengan bajet terhad Debrecen pada hanya 1.5 juta pound (RM9 juta) setahun, sudah pun mengalih tumpuan kepada pertemuan setempat menentang Everton, hujung minggu ini, dalam usaha bangkit menutup jurang dengan pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL), Chelsea.

Sementara itu, rekod tanpa kalah Liga Juara-Juara 23 kali di tempat sendiri Manchester United lebur selepas dikalahkan Besiktas 1-0 di Old Trafford. Jaringan tunggal jarak jauh Rodrigo Tello, meranapkan rekod yang dipegang sejak 2005 sebaik sahaja 20 minit permainan bermula. Mutd yang sudah layak menyertai 16 pasukan teratas cuba mencari gol persamaan dan memberi tentangan hebat di bahagian hadapan namun dinafikan oleh penjaga gawang, Rustu Recber. AC Milan merupakan pasukan terakhir menang di Old Trafford sebelum ini selepas berjaya mengalahkan United 1-0 pada pusingan kalah mati pada Februari 2005

0 comments:

Post a Comment